Emaljskyltproduktion för hand

Köpvillkor

Laddar...

Allmänna villkor Stichting Webshop Keurmerk Emaillegigant.nl

Dessa allmänna villkor för Stichting Webshop Keurmerk har upprättats i samråd med konsumentföreningen inom ramen för samordningsgruppen för självreglerande samråd (CZ) från sociala och ekonomiska rådet och kommer att träda i kraft den 1 juni 2014.

Dessa allmänna villkor kommer att användas av alla medlemmar i Webshop Quality Mark Foundation med undantag för finansiella tjänster som avses i lagen om finansiell övervakning och i den mån dessa tjänster övervakas av Financial Markets Authority.

Innehållsförteckning:

Artikel 1 - Definitioner

Artikel 2 - Företagarens identitet

Artikel 3 - Tillämplighet

Artikel 4 - Erbjudandet

Artikel 5 - Avtalet

Artikel 6 - Ångerrätt

Artikel 7 - Konsumentens skyldigheter under avkylningsperioden

Artikel 8 - Utövande av konsumentens ångerrätt och kostnader för detta

Artikel 9 - Företagarens skyldigheter vid uttag

Artikel 10 - Uteslutning av ångerrätten

Artikel 11 - Priset

Artikel 12 - Uppfyllande och extra garanti

Artikel 13 - Leverans och genomförande

Artikel 14 - Varaktighetstransaktioner: varaktighet, avbokning och förlängning

Artikel 15 - Betalning

Artikel 16 - Klagomål

Artikel 17 - Tvister

Artikel 18 - Branschgaranti

Artikel 19 - Ytterligare eller andra bestämmelser

Artikel 20 - Ändring av de allmänna villkoren Stichting Webshop Keurmerk

Artikel 1 - Definitioner

Följande definitioner gäller i dessa villkor:

  1. Tilläggsavtal: ett avtal där konsumenten förvärvar produkter, digitalt innehåll och / eller tjänster i samband med ett distansavtal och dessa varor, digitalt innehåll och / eller tjänster tillhandahålls av företagaren eller av en tredje part på grundval av ett avtal mellan den tredje parten och företagaren;
  2. Återtagningsperiod: den period inom vilken konsumenten kan utnyttja sin ångerrätt;
  3. Konsument: den fysiska personen som inte agerar för syften relaterade till sin handel, affär, hantverk eller yrkesverksamhet;
  4. Dag: kalenderdag;
  5. Digitalt innehåll: data som produceras och levereras i digital form;
  6. Varaktighetsavtal: ett avtal som omfattar regelbunden leverans av varor, tjänster och / eller digitalt innehåll under en viss period;
  7. Hållbar databärare: alla verktyg - inklusive e-post - som gör det möjligt för konsumenten eller företagaren att lagra information som riktas till honom personligen på ett sätt som framtida samråd eller användning under en period som är inriktad på att det syfte för vilket informationen är avsedd och som möjliggör oförändrad reproduktion av den lagrade informationen;
  8. Ångerrätt: konsumentens förmåga att avbryta distansavtalet inom avkylningsperioden.
  9. Entreprenör: den fysiska eller juridiska personen som är medlem i Stichting Webshop Keurmerk och som erbjuder produkter, (tillgång till) digitalt innehåll och / eller fjärrtjänster till konsumenterna;
  10. Distansavtal: ett avtal som ingåtts mellan företagaren och konsumenten inom ramen för ett organiserat system för distansförsäljning av produkter, digitalt innehåll och / eller tjänster, varigenom avtalet ingår exklusivt eller delvis användning av en eller flera tekniker för distanskommunikation;
  11. Modellformulär för avbokning: det europeiska modellformuläret för avbokning som ingår i tillägg I till dessa villkor;
  12. Teknik för distanskommunikation: medel som kan användas för att ingå avtal, utan att konsumenten och näringsidkaren måste samlas i samma rum samtidigt;

Artikel 2 - Företagarens identitet

Namngiv entreprenör Willems Classics B.V. - Emaillegigant.nl

Ondernemingsweg 1
1422 DZ Uithoorn

Man-fre 09: 00-18: 00 020-581342

Info@emaillegigant.nl

Handelskammarens nummer: 33253236

Moms identifikationsnummer: NL8103.66.472.B01

Artikel 3 - Tillämplighet

  1. Dessa allmänna villkor gäller för varje erbjudande från entreprenören och för varje distansavtal som ingås mellan företagaren och konsumenten.
  2. Innan distansavtalet ingås görs texten till dessa allmänna villkor tillgängliga för konsumenten. Om detta inte är rimligt möjligt kommer företagaren att ange innan distansavtalet ingås, hur de allmänna villkoren kan ses hos företagaren och att de kommer att skickas kostnadsfritt så snart som möjligt på konsumentens begäran.
  3. Om distansavtalet ingås elektroniskt, i motsats till föregående stycke och innan distansavtalet ingås, kan texten till dessa allmänna villkor göras tillgänglig för konsumenten elektroniskt på ett sådant sätt att det är konsumenten kan enkelt lagras på en en hållbar databärare. Om detta inte är rimligt möjligt kommer det att anges innan distansavtalet ingås där de allmänna villkoren kan läsas elektroniskt och att de skickas gratis elektroniskt eller på annat sätt på konsumentens begäran.
  4. Om specifika produkt- eller servicevillkor gäller förutom dessa allmänna villkor gäller andra och tredje styckena mutatis mutandis och i händelse av motstridiga villkor kan konsumenten alltid åberopa den tillämpliga bestämmelse som är mest relevant för honom. är till nytta.

Artikel 4 - Erbjudandet

  1. Om ett erbjudande har en begränsad varaktighet eller är föremål för villkor anges detta uttryckligen i erbjudandet.
  2. Erbjudandet innehåller en fullständig och korrekt beskrivning av de produkter, digitalt innehåll och / eller tjänster som erbjuds. Beskrivningen är tillräckligt detaljerad för att möjliggöra en korrekt bedömning av erbjudandet av konsumenten. Om entreprenören använder bilder är dessa en riktig representation av de produkter, tjänster och / eller digitalt innehåll som erbjuds. Uppenbara misstag eller fel i erbjudandet binder inte företagaren.
  3. Varje erbjudande innehåller sådan information att det är klart för konsumenten vilka rättigheter och skyldigheter som är knutna till att acceptera erbjudandet.

Artikel 5 - Avtalet

  1. Avtalet ingås, med förbehåll för bestämmelserna i punkt 4, för närvarande konsumenten accepterar erbjudandet och uppfyller motsvarande villkor.
  2. Om konsumenten har accepterat erbjudandet elektroniskt kommer företagaren omedelbart att bekräfta mottagandet av godkännandet av erbjudandet elektroniskt. Så länge företagaren inte har bekräftat mottagandet av detta godkännande kan konsumenten säga upp avtalet.
  3. Om avtalet ingås elektroniskt kommer företagaren att vidta lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkerställa elektronisk överföring av data och han kommer att säkerställa en säker webbmiljö. Om konsumenten kan betala elektroniskt kommer företagaren att vidta lämpliga säkerhetsåtgärder.
  4. Företagaren kan - inom lagen - informera sig själv om konsumenten kan uppfylla sina betalningsförpliktelser, såväl som om alla fakta och faktorer som är viktiga för en sund ingående av distansavtalet. Om entreprenören på grundval av denna utredning har goda skäl att inte ingå avtalet har han rätt att vägra en beställning eller begäran eller att fästa särskilda villkor för genomförandet.
  5. Företagaren skickar följande information till konsumenten senast när produkten, tjänsten eller digitalt innehåll levereras, skriftligt eller på ett sådant sätt att den kan lagras av konsumenten på ett tillgängligt sätt på ett hållbart medium:
    • besöksadressen till företagets etablering där konsumenten kan gå med klagomål;
    • villkoren under och hur konsumenten kan utöva ångerrätten eller ett tydligt uttalande om uteslutning av ångerrätten.
    • information om garantier och befintlig service efter köp;
    • priset inklusive alla skatter på produkten, tjänsten eller digitalt innehåll; i förekommande fall kostnaderna för leverans; och metoden för betalning, leverans eller implementering av distansavtalet;
    • kraven för att säga upp avtalet om avtalet har en varaktighet på mer än ett år eller är av obestämd tid.
    • om konsumenten har en ångerrätt, modellformuläret för återtagande.
  6. Vid en utökad transaktion gäller bestämmelsen i föregående stycke endast vid den första leveransen.

Artikel 6 - Ångerrätt

För produkter:

  1. Konsumenten kan säga upp ett avtal om köp av en produkt under en avkylningsperiod på minst 14 dagar utan att ange skäl. Företagaren kan fråga konsumenten om anledningen till uttag, men inte ålägga honom att ange sina skäl.
  2. Den avkylningsperiod som avses i punkt 1 börjar dagen efter att konsumenten, eller en tredje part som utsetts av konsumenten i förväg, som inte är transportören, har tagit emot produkten, eller:
    •  
    • om konsumenten har beställt flera produkter i samma ordning: den dag då konsumenten, eller en tredje part som utsetts av honom, har fått den sista produkten. Företagaren kan, under förutsättning att han tydligt har informerat konsumenten före beställningsprocessen, vägra en beställning av flera produkter med en annan leveranstid.
    • om leveransen av en produkt består av flera transporter eller delar: den dag då konsumenten, eller en tredje part som utsetts av honom, har tagit emot den sista försändelsen eller delen; för avtal för regelbunden leverans av produkter under en viss period: den dag då konsumenten, eller en tredje part som utsetts av honom, har fått den första produkten. För tjänster och digitalt innehåll som inte levereras på ett konkret medium:
  3. Konsumenten kan säga upp ett serviceavtal och ett avtal om leverans av digitalt innehåll som inte har levererats på ett materiellt medium på minst 14 dagar utan att ange skäl. Företagaren kan fråga konsumenten om anledningen till uttag, men inte ålägga honom att ange sina skäl.
  4. Den reflektionsperiod som avses i punkt 3 börjar dagen efter avtalets ingående. Utökad avkylningsperiod för produkter, tjänster och digitalt innehåll som inte har levererats på ett konkret medium om ångerrätten inte informeras:
  5. Om företagaren inte har tillhandahållit konsumenten den lagligen krävda informationen om ångerrätten eller modellformuläret för återkallelse, upphör kylningsperioden tolv månader efter utgången av den ursprungliga avkylningsperioden som fastställts i enlighet med föregående stycken i denna artikel.
  6. Om företagaren har tillhandahållit konsumenten den information som avses i föregående stycke inom tolv månader efter startdatum för den ursprungliga avkylningsperioden, upphör kylningsperioden 14 dagar efter den dag då konsumenten mottog informationen.

Artikel 7 - Konsumentens skyldigheter under avkylningsperioden

  1. Under avkylningsperioden kommer konsumenten att hantera produkten och förpackningen med omsorg. Han kommer bara att packa upp eller använda produkten i den utsträckning som är nödvändig för att bestämma produktens art, egenskaper och funktion. Den grundläggande principen här är att konsumenten bara får hantera och inspektera produkten som han skulle få göra i en butik.
  2. Konsumenten ansvarar endast för värdeminskning av produkten som är resultatet av ett sätt att hantera produkten som går utöver vad som är tillåtet i punkt 1.
  3. Konsumenten ansvarar inte för värdeminskning av produkten om företagaren inte har tillhandahållit honom all lagstadgad information om ångerrätten före eller vid avtalets ingående.

Artikel 8 - Utövande av konsumentens ångerrätt och kostnader för detta

  1. Om konsumenten använder sin ångerrätt måste han rapportera detta till entreprenören inom återtagningsperioden med hjälp av modellformuläret för återtagande eller på ett annat entydigt sätt.
  2. Så snart som möjligt, men inom 14 dagar från dagen efter den anmälan som avses i punkt 1, returnerar konsumenten produkten eller överlämnar den till (en agent till) företagaren. Detta är inte nödvändigt om företagaren har erbjudit sig att samla in produkten själv. Konsumenten har i alla fall observerat returperioden om han returnerar produkten innan avkylningsperioden har gått ut.
  3. Konsumenten returnerar produkten med alla levererade tillbehör, om det är rimligt möjligt i sitt ursprungliga skick och förpackning, och i enlighet med de rimliga och tydliga anvisningarna från företagaren.
  4. Risken och bevisbördan för korrekt och snabb utövande av ångerrätten ligger hos konsumenten.
  5. Konsumenten bär de direkta kostnaderna för att returnera produkten. Om entreprenören inte har rapporterat att konsumenten måste bära dessa kostnader eller om företagaren indikerar att bära kostnaderna själv, behöver inte konsumenten bära kostnaderna för retur.
  6. Om konsumenten avbryter efter att ha uttryckligen begärt att tillhandahållandet av tjänsten eller leveransen av gas, vatten eller el som inte är klar för försäljning börjar i en begränsad volym eller kvantitet under avkylningsperioden, är konsumenten den entreprenören är skyldig ett belopp som står i proportion till den del av åtagandet som företagaren uppfyllde vid avbokningstillfället, jämfört med full efterlevnad av åtagandet.
  7. Konsumenten bär inte några kostnader för utförande av tjänster eller leverans av vatten, gas eller elektricitet som inte är redo att säljas i en begränsad volym eller kvantitet eller för leverans av fjärrvärme om:
    • näringsidkaren inte har gett konsumenten lagstadgad information om ångerrätt, återbetalning av kostnader eller modellformulär för återtagande, eller;
    • konsumenten begärde inte uttryckligen start av utförandet av tjänsten eller leveransen av gas, vatten, el eller fjärrvärme under avkylningsperioden.
  8. Konsumenten bär inte några kostnader för helt eller delvis leverans av digitalt innehåll som inte levereras på ett materiellt medium om:
    • a. före leveransen har han inte uttryckligen gått med på att inleda efterlevnaden av avtalet före slutet av reflektionsperioden;
    • b. han har inte erkänt att han har tappat sin ångerrätt när han beviljat hans tillstånd; eller
    • c. företagaren har misslyckats med att bekräfta detta uttalande från konsumenten.
  9. Om konsumenten utövar sin ångerrätt, kommer alla tilläggsavtal att upplösas genom lagens funktion.

Artikel 9 - Företagarens skyldigheter vid uttag

  1. Om näringsidkaren gör det möjligt för konsumenten att dra sig tillbaka elektroniskt skickar han omedelbart en bekräftelse på mottagandet efter att ha fått detta meddelande.
  2. Entreprenören återbetalar alla betalningar som gjorts av konsumenten, inklusive leveranskostnader som företagaren debiterar för den återlämnade produkten, utan dröjsmål, men inom 14 dagar efter den dag då konsumenten meddelar honom om avbokningen. Om inte entreprenören erbjuder att samla in produkten själv, kan han vänta med att betala tillbaka tills han har tagit emot produkten eller tills konsumenten visar att han har skickat tillbaka produkten, beroende på vad som är tidigare.
  3. Företagaren använder samma betalningsmetod som konsumenten använde för återbetalning, såvida inte konsumenten samtycker till en annan metod. Återbetalningen är gratis för konsumenten.
  4. Om konsumenten har valt en dyrare leveransmetod än den billigaste standardleveransen, behöver företagaren inte betala tillbaka extrakostnaderna för den dyrare metoden.

Artikel 10 - Uteslutning av ångerrätten

Företagaren kan utesluta följande produkter och tjänster från ångerrätten, men endast om företagaren tydligt angav detta i erbjudandet, åtminstone i tid för att avtalet ingås:

  1. Produkter eller tjänster vars pris beror på fluktuationer på den finansiella marknaden som företagaren inte har något inflytande över och som kan inträffa inom återtagningsperioden
  2. Avtal som ingåtts under en offentlig auktion. Med en offentlig auktion avses en försäljningsmetod där produkter, digitalt innehåll och / eller tjänster erbjuds av entreprenören till konsumenten som är närvarande personligen eller som ges möjlighet att personligen vara närvarande på auktionen, under ledning av en auktionsföretag, och där framgångsrik budgivare är skyldig att köpa produkter, digitalt innehåll och / eller tjänster;
  3. Serviceavtal, efter fullständig utförande av tjänsten, men endast om:
    • Prestandan har börjat med uttryckligt förhandsgodkännande från konsumenten; och
    • konsumenten har uppgett att han förlorar sin ångerrätt när företagaren helt har genomfört avtalet;
  4. Serviceavtal för tillhandahållande av boende, om ett specifikt datum eller utföringsperiod föreskrivs i avtalet och annat än för bostadsändamål, godstransport, biluthyrningstjänster och catering
  5. Avtal relaterade till fritidsaktiviteter, om ett specifikt datum eller utföringsperiod föreskrivs i avtalet;
  6. Produkter som tillverkas enligt konsumentens specifikationer, som inte är prefabricerade och som tillverkas på grundval av ett individuellt val eller beslut av konsumenten, eller som tydligt är avsedda för en viss person;
  7. Produkter som förstörs snabbt eller har en begränsad hållbarhet;
  8. Förslutna produkter som av hälsoskydd eller hygienskäl inte är lämpliga att returneras och som förseglingen har brutits efter leveransen;
  9. Produkter som oåterkalleligt blandas med andra produkter efter leverans på grund av sin natur;
  10. Alkoholhaltiga drycker vars pris avtalades vid avtalets ingående, men leveransen kan endast ske efter 30 dagar, och det verkliga värdet beror på marknadssvängningar som företagaren inte har inflytande över.
  11. förseglade ljud, videoinspelningar och datorprogramvara, vars försegling har brutits efter leverans;
  12. Tidningar, tidskrifter eller tidskrifter, med undantag för prenumerationer på dem;
  13. Leverans av annat digitalt innehåll än på ett material, men endast om:
    • Prestandan har börjat med uttryckligt förhandsgodkännande från konsumenten; och
    • konsumenten har sagt att han därmed förlorar sin ångerrätt.

Artikel 11 - Priset

  1. Under den giltighetsperiod som anges i erbjudandet höjs inte priserna på de produkter och / eller tjänster som erbjuds, med undantag för prisförändringar till följd av förändringar i momssatser.
  2. Till skillnad från föregående stycke kan företagaren erbjuda produkter eller tjänster med rörliga priser som är föremål för fluktuationer på finansmarknaden och som företagaren inte har något inflytande över. Denna länk till fluktuationer och det faktum att alla angivna priser är målpriser anges i erbjudandet.
  3. Prisökningar inom tre månader efter avtalets ingång är endast tillåtna om de är resultatet av lagstadgade bestämmelser eller bestämmelser.
  4. Prisökningar från 3 månader efter avtalets ingång är endast tillåtna om företagaren har föreskrivit detta och:
    • de är resultatet av lagstadgade bestämmelser eller bestämmelser; eller
    • konsumenten har befogenhet att säga upp avtalet från och med den dag då prisökningen träder i kraft.
  5. De priser som anges i sortimentet av produkter eller tjänster inkluderar moms.

Artikel 12 - Överensstämmelse med avtal och extra garanti

  1. Företagaren garanterar att produkterna och / eller tjänsterna överensstämmer med avtalet, de specifikationer som anges i erbjudandet, de rimliga kraven på tillförlitlighet och / eller användbarhet och de lagbestämmelser som finns på dagen för avtalets ingående bestämmelser och / eller statliga förordningar. Om avtalat, garanterar företagaren också att produkten är lämplig för annat än normalt bruk.
  2. En ytterligare garanti som ställs av näringsidkaren, hans leverantör, tillverkare eller importör begränsar aldrig de lagliga rättigheterna och hävdar att konsumenten kan hävda mot näringsidkaren på grundval av avtalet om näringsidkaren inte har uppfyllt sin del av avtalet. överenskommelse.
  3. Med en ytterligare garanti avses varje skyldighet från entreprenören, hans leverantör, importör eller producent där han ger konsumenten vissa rättigheter eller fordringar som går utöver vad som lagligen krävs om han inte har uppfyllt sin del av avtalet.

Artikel 13 - Leverans och genomförande

  1. Handlaren kommer att ta största möjliga försiktighet vid mottagande och genomförande av beställningar på produkter och vid bedömning av begäran om tillhandahållande av tjänster.
  2. Leveransplatsen är adressen som konsumenten har tillkännagivit företagaren.
  3. Med beaktande av vad som anges i detta avseende i artikel 4 i dessa allmänna villkor kommer entreprenören att utföra accepterade order med tillbörlig hastighet, dock senast inom 30 dagar, såvida inte en annan leveransperiod har avtalats. Om leveransen är försenad, eller om en beställning inte eller endast delvis kan utföras, kommer konsumenten att meddelas om detta senast 30 dagar efter att han har gjort beställningen. I så fall har konsumenten rätt att säga upp avtalet utan kostnader och har rätt till kompensation.
  4. Efter upplösning i enlighet med föregående stycke kommer företagaren omedelbart att återbetala det belopp som konsumenten har betalat.
  5. Risken för skador och / eller förlust av produkter ligger hos entreprenören tills leveransen till konsumenten eller en i förväg utsedd representant och tillkännagivits för företagaren, såvida inte annat uttryckligen överenskommits.

Artikel 14 - Varaktighetstransaktioner: varaktighet, avbokning och förlängning

uppsägning:

1. Konsumenten kan hela tiden säga upp ett avtal som har ingåtts på obestämd tid och som sträcker sig till regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster med vederbörlig hänsyn till de avtalade uppsägningsreglerna och en avbokningsperiod på högst en månad.
2. Konsumenten kan alltid säga upp ett avtal som har ingåtts under en bestämd period och som omfattar regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster med vederbörlig hänsyn till de avtalade uppsägningsreglerna och en avbokningsperiod på en månad som mest.
3. Konsumenten kan de avtal som nämns i föregående stycken:
- avbryta när som helst och är inte begränsade till avbokning vid en viss tidpunkt eller under en viss period;
- avbryt åtminstone på samma sätt som de ingås av honom;
- Avbryt alltid med samma avbokningsperiod som entreprenören har föreskrivit för sig själv.
förlängning:
4. Ett avtal som har ingåtts under en bestämd tid och som sträcker sig till regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster, får inte förlängas eller förlängas under en viss tid.
5. I motsats till föregående stycke kan ett avtal som har ingåtts under en bestämd tidsperiod och som sträcker sig till regelbunden leverans av dagstidningar, vecko- och veckotidningar och tidskrifter kan stillastående förnyas under en viss tid av högst tre månader, om konsumenten förlänger detta kan säga upp avtalet i slutet av förlängningen med en uppsägningstid på högst en månad.
6. Ett avtal som har ingåtts under en bestämd tidsperiod och som sträcker sig till den ordinarie leveransen av produkter eller tjänster får endast förlängas stillsamt under en obestämd tid om konsumenten kan avbryta när som helst med en uppsägningstid på högst en månad. Uppsägningstiden är högst tre månader om avtalet sträcker sig till ordinarie men mindre än en gång i månaden, leverans av dagstidningar, nyheter och veckotidningar och tidningar.
7. Ett avtal med begränsad tid för regelbunden leverans av dagstidningar, nyheter och veckotidningar och tidskrifter (prövning eller introduktionsprenumeration) fortsätter inte stillsamt och upphör automatiskt efter rättegången eller introduktionsperioden.
varaktighet:
8. Om ett avtal har en löptid på mer än ett år kan konsumenten säga upp avtalet när som helst efter ett år med en uppsägningsperiod på högst en månad, såvida inte rimlighet och rättvisa motsätter sig annullering före slutet av den överenskomna löptiden. motstå.

Artikel 15 - Betalning

  1. Om inte annat anges i avtalet eller ytterligare villkor, måste de belopp som konsumenten är skyldiga betalas inom 14 dagar efter reflektionsperiodens början, eller i avsaknad av en reflektionsperiod inom 14 dagar efter det att överenskommelse. Vid avtal om tillhandahållande av en tjänst börjar denna period dagen efter det att konsumenten har fått bekräftelsen av avtalet.
  2. Vid försäljning av produkter till konsumenter får de allmänna villkoren aldrig ålägga konsumenten att betala mer än 50% i förväg. När en förskottsbetalning fastställs, kan konsumenten inte hävda några rättigheter beträffande utförandet av den eller de relevanta beställningarna eller tjänsterna innan förskottsbetalningen har gjorts.
  3. Konsumenten har skyldigheten att omedelbart rapportera felaktigheter i betalningsuppgifter som tillhandahålls eller specificeras till företagaren.
  4. Om konsumenten inte uppfyller sina betalningsskyldigheter i tid, är detta efter att han har informerats av företagaren om försenad betalning och företagaren har beviljat konsumenten en period på 14 dagar för att fortfarande uppfylla sina betalningsskyldigheter, efter det att betalningen inte har skett inom denna 14-dagarsperiod förfaller den lagstadgade räntan på det belopp som fortfarande är förfallet och företagaren har rätt att debitera de extra domstolliga inkassokostnader som han har ådragit sig. Dessa insamlingskostnader uppgår till maximalt: 15% på utestående belopp upp till 2 500 euro; 10% över följande € 2.500 och 5% över följande € 5.000 med minst 40 €. Företagaren kan till förmån för konsumenten avvika från de angivna beloppen och procentsatserna.

Artikel 16 - Klagomål

  1. Företagaren har en väl publicerad klagomål och hanterar klagomål enligt detta förfarande.
  2. Klagomål om genomförandet av avtalet måste lämnas in helt och tydligt beskrivet för företagaren inom rimlig tid efter att konsumenten har upptäckt bristerna.
  3. Klagomål som lämnats till företagaren kommer att besvaras inom en period av 14 dagar från mottagningsdatumet. Om ett klagomål kräver en överskådlig längre behandlingstid kommer företagaren att svara inom en period av 14 dagar med ett mottagningsmeddelande och en indikation när konsumenten kan förvänta sig ett mer detaljerat svar.
  4. Ett klagomål om en produkt, tjänst eller tjänst hos företagaren kan också lämnas in via ett klagomålformulär på konsumentens sida på webbplatsen för Stichting Webshop Keurmerk (http://keurmerk.info/Home/MisOFFOfKlacht). Klagomålet kommer då att vara båda skickas till relevant entreprenör samt till Stichting Webshop Keurmerk.
  5. Om klagomålet inte kan lösas genom ömsesidig överenskommelse inom rimlig tid eller inom tre månader efter det att klagomålet har lämnats in, uppstår en tvist som är föremål för tvistlösningsförfarandet.

Artikel 17 - Tvister

  1. Holländsk lag gäller uteslutande för avtal mellan företagaren och konsumenten som dessa allmänna villkor gäller.
  2. Tvister mellan konsumenten och näringsidkaren angående ingående eller genomförande av avtal om produkter och tjänster som tillhandahålls eller tillhandahålls av denna handlare kan, med förbehåll för bestämmelserna nedan, överlämnas av både konsumenten och näringsidkaren till den Webshop-tvistkommittén, postbuss 90600, 2509 LP i Haag (www.sgc.nl).
  3. En tvist behandlas endast av tvistkommittén om konsumenten först har lämnat sitt klagomål till företagaren inom rimlig tid.
  4. Senast tolv månader efter det att tvisten har uppstått måste tvisten lämnas skriftligen till tvistkommittén.
  5. Om konsumenten vill lämna en tvist till tvistkommittén är företagaren bunden av detta val. Om entreprenören vill göra det måste konsumenten inom fem veckor efter en begäran skriftligen av företagaren, måste skriftligen uttala sig om han önskar detta eller vill att den tvist som hanteras av den behöriga domstolen. Om företagaren inte hör till konsumentens val inom fem veckors period har företagaren rätt att överlämna tvisten till den behöriga domstolen.
  6. Tvistkommittén fattar ett beslut på de villkor som anges i bestämmelserna för tvistkommittén (http://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2701/webshop). Tvistkommitténs beslut fattas med bindande råd.
  7. Tvistkommittén kommer inte att behandla en tvist eller upphöra med behandlingen om företagaren har beviljats ​​ett moratorium, har blivit konkurs eller faktiskt avslutat sin affärsverksamhet, innan en tvist har behandlats av utskottet vid förhandlingen och en slutlig dom har gjorts.
  8. Om en annan erkänd eller anknuten till Stiftelsen för tvistkommittéer för konsumentfrågor (SGC) eller Klagomyndigheten för finansiella tjänster (Kifid) är behörig för tvister som huvudsakligen säljer eller tillhandahåller fjärrtjänster, är tvistkommittén för Webshop Kvalitetsmärke företrädesvis godkänt. För alla andra tvister är den andra ackrediterade tvistkommittén ansluten till SGC eller Kifid.

Artikel 18 - Branschgaranti

  1. Stichting Webshop Keurmerk garanterar efterlevnaden av tvistkommitténs bindande rådgivning Stichting Webshop Keurmerk av dess medlemmar, såvida inte ledamoten beslutar att lämna in bindande råd till domstolen för granskning inom två månader efter att ha skickats. Denna garanti återupplivas om det bindande rådet har upprätthållits efter att ha granskats av domstolen och domen från vilken detta framgår har blivit slutgiltigt. Upp till maximalt 10 000 euro per bindande rekommendation betalas detta belopp till konsumenten av Stichting Webshop Keurmerk. För belopp som överstiger 10 000 € per bindande rekommendation, betalas 10 000 €. Webshop Quality Mark Foundation har en bästa ansträngningsskyldighet för att se till att medlemmen följer det bindande rådet.
  2. Tillämpningen av denna garanti kräver att konsumenten gör ett skriftligt överklagande till Stichting Webshop Keurmerk och att han överför sitt krav mot företagaren till Stichting Webshop Keurmerk. Om fordran på företagaren uppgår till mer än 10 000 euro, erbjuds konsumenten att överföra sitt fordran i den mån det överstiger beloppet på 10 000 euro till Stichting Webshop Keurmerk, varefter denna organisation kommer att betala betalningen i eget namn och kostnader. kommer lagligt att kräva detta för att tillfredsställa konsumenten.

Artikel 19 - Ytterligare eller andra bestämmelser

Ytterligare eller avvikande bestämmelser från dessa allmänna villkor kan inte vara till nackdel för konsumenten och måste registreras skriftligen eller på ett sådant sätt att de kan lagras på ett tillgängligt sätt på ett hållbart medium av konsumenten.

Artikel 20 - Ändring av de allmänna villkoren Stichting Webshop Keurmerk

  1. Stichting Webshop Keurmerk kommer inte att ändra dessa allmänna villkor förutom i samråd med konsumentföreningen.
  2. Ändringar av dessa villkor gäller först efter att de har publicerats på lämpligt sätt under förutsättning att vid tillämpliga ändringar under erbjudandets löptid kommer den bestämmelse som är mest gynnsam för konsumenten att gälla.

Adress Webshop Hallmark Foundation:

Willemsparkweg 193, 1071 HA Amsterdam

Varför Emaljskyltar Gatan